ადამიანური კაპიტალის მენეჯერი – HR

საქმიანობის სფერო
მენეჯმენტი
საქმინობის სახე
მართვა, ორგანიზება
ადამიანებთან კომუნიკაცია (დახმარება, რჩევა, კონსულტირება)
მოკლე აღწერილობა
HR მენეჯერი არის სპეციალისტი, რომელიც გეგმავს და კოორდინაციას უწევს ორგანიზაციის კვალიფიციური თანამშრომლებით უზრუნველყოფის ყველა საკითხს. ის არის დამაკავშირებელი რგოლი კომპანიის მენეჯმენტსა და თანამშრომლებს შორის, წყვეტს ყველა საკითხს, რომელიც უკავშირდება თანამშრომლების მიღებას, ადაპტაციას, ტრენინგს, გათავისუფლებას ან გადაყვანას სხვა პოზიციაზე. მისი მთავარი ამოცანაა ყველა ამ პროცესის ორგანიზება ისე, რომ კომპანიამ იმუშაოს როგორც ერთიან, კარგად კოორდინირებულმა მექანიზმმა.
HR მენეჯერი პასუხისმგებელია ვაკანტური პოზიციების ანალიზზე, ახალი თანამშრომლების საჭიროების იდენტიფიცირებაზე, თანამშრომლის ძიების განაცხადის შედგენაზე, გასაუბრებაზე. ეს სპეციალისტი არა მხოლოდ იღებს ახალ თანამშრომლებს, არამედ ადგენს პროგრამებს მათი ადაპტაციისთვის კომპანიაში, ასევე ტრენინგ პროგრამებს არსებული თანამშრომლებისთვის.
HR მენეჯერი მუდმივად აკვირდება შრომის ბაზარზე ცვლილებებს, რათა სამუშაოს მაძიებლებისთვის მიმზიდველი გახდეს კომპანიაში სამუშაო პირობები. გარდა ამისა, იგი შეიმუშავებს წახალისებისა და შეღავათების პოლიტიკას, ასევე იღებს გადაწყვეტილებას ჯარიმებისა და დისციპლინური პასუხისმგებლობის დაწესების შესახებ (მაგალითად, არყოფნის შემთხვევაში). ადამიანური რესურსების მენეჯერი ტოპ-მენეჯმენტთან ერთად მონაწილეობს საკადრო გადაწყვეტილებების მიღებაში: ვინ დააწინაუროს, ვინ გადავიდეს სხვა თანამდებობაზე, ვის შემთხვევაში უნდა დადგეს სამსახურიდან გათავისუფლების საკითხი.
სპეციალისტი ატარებს ვრცელ საინფორმაციო მუშაობას – საქმის კურსში ამყოფებს მენეჯმენტს შრომის კანონმდებლობის ცვლილებების შესახებ, განმარტავს დასაქმებულთა უფლებებსა და მოვალეობებს. ამავდროულად, ის თანამშრომლებს აცნობს კომპანიის საკადრო პოლიტიკას, ასევე კარიერისა და დაწინაურების შესაძლებლობებს.
მენეჯერი თავისი დროის მნიშვნელოვან ნაწილს უთმობს დოკუმენტებთან მუშაობას – ის ადგენს სამუშაო აღწერილობებს, ინახავს თანამშრომლების პირად საქმეებს, ადგენს შვებულებებს, ბრძანებებს თანამშრომლების მიღების, გადაყვანის ან გათავისუფლების შესახებ და ა.შ.
განათლების მიმართულება:
- ფსიქოლოგიური მეცნიერებები
- ეკონომიკა და მენეჯმენტი
უმაღლესი სასწავლებლები: დიახ
პროფესიული სასწავლებლები: არა
სამუშაო ვალდებულებები:
- კადრების შერჩევა და რეკრუტინგი: ვაკანსიების აღწერის მომზადება, კანდიდატების შერჩევა და ინტერვიუების ჩატარება, თანამშრომელთა დასაქმების პროცესის მართვა.
- ტრენინგი და განვითარება: თანამშრომელთა პროფესიული ზრდის შესაძლებლობების იდენტიფიცირება, ტრენინგების და განვითარების პროგრამების ორგანიზება.
- შესრულების მართვა: თანამშრომელთა მუშაობის შეფასება, შესრულების გაუმჯობესების სტრატეგიების შემუშავება.
- შრომის კანონმდებლობის დაცვა: შრომის ხელშეკრულებების მომზადება, ორგანიზაციაში შრომის წესების და კანონმდებლობის დაცვა.
- კორპორატიული კულტურის გაძლიერება: ორგანიზაციის ღირებულებების და მისიის წარმოჩენა, თანამშრომელთა მოტივაციის და ჩართულობის პროგრამების შემუშავება.
- კონფლიქტების მართვა: თანამშრომლებს შორის კონფლიქტების მედიაცია, შრომითი დავების მოგვარება.
სად დავსაქმდები:
- დასაქმების სააგენტოები
- ორგანიზაციების HR დეპარტამენტები
- Freelance
საჭირო კომპეტენციები:
- კომუნიკაციის უნარები: თანამშრომლებთან, მენეჯერებთან და კანდიდატებთან ეფექტიანი ურთიერთობისთვის.
- ორგანიზაციული უნარები: დროის მართვა, სამუშაო პროცესების ეფექტიანად დაგეგმვა.
- ემოციური ინტელექტი: თანამშრომელთა საჭიროებებისა და ემოციების გაგება.
- ანალიტიკური უნარები: მონაცემების ანალიზი და დასკვნების გამოტანა (მაგ., შესრულების შეფასება).
- პრობლემების გადაჭრის უნარები: კონფლიქტების და კრიზისების მართვა.
- კანონმდებლობის ცოდნა: შრომის და საგადასახდო კანონების ცოდნა.
- ტექნოლოგიური უნარები: HR პროგრამებთან და მონაცემთა ბაზებთან მუშაობის უნარი.
პროფესიის დადებითი მხარეები
- ადამიანებთან მუშაობა: კარიერა გთავაზობთ კომუნიკაციის და სოციალური ურთიერთობების განვითარებას.
- პროფესიული ზრდის პერსპექტივები: HR პროფესია მოიცავს მრავალფეროვან მიმართულებებს, მათ შორის ტრენინგებს, რეკრუტინგს, და შესრულების მართვას.
- მაღალი მოთხოვნა: ადამიანური რესურსების სპეციალისტები მოთხოვნადები არიან მცირე, საშუალო და დიდ ორგანიზაციებში.
- კარიერის მოქნილობა: შესაძლებელია მუშაობა როგორც კორპორაციებში, ისე დამოუკიდებელ კონსულტანტად.
პროფესიის უარყოფითი მხარეები
- სტრესი: თანამშრომელთა კონფლიქტების და ორგანიზაციული ცვლილებების მართვა შეიძლება ემოციურად დატვირთული იყოს.
- მონოტონურობა: ადმინისტრაციულ დავალებებთან მუშაობამ შეიძლება დროდადრო რუტინული ხასიათი მიიღოს.
- მაღალი პასუხისმგებლობა: არასწორი რეკრუტინგის ან მართვის გადაწყვეტილებებმა შეიძლება მნიშვნელოვანი გავლენა მოახდინოს ორგანიზაციის წარმატებაზე.
სად ვისწავლი?

ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი
საიტზე გადასვლაქ. თბილისი, ქ. ჩოლოყაშვილის გამზირი 3/5; ი.ჭავაჭავაძის გამზირი
საკონტაქტო ნომერი:
+995 322 220 009

აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
საიტზე გადასვლაქ. ქუთაისი, თამარ მეფის #59
საკონტაქტო ნომერი:
+995 431 240 036

კავკასიის უნივერსიტეტი
საიტზე გადასვლაქ. თბილისი, გიორგი სააკაძის 1.
საკონტაქტო ნომერი:
+995 32 2 377 777

შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტი
საიტზე გადასვლაქ. თბილისი, დავით აღმაშენებლის ხეივანი, მე-13 კმ, 2,
საკონტაქტო ნომერი:
+995 32 2 800 064

BTU-ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტი
საიტზე გადასვლაქ. თბილისი, ი.ჭავჭავაძის გამზირი N82
საკონტაქტო ნომერი:
+995 32 2 195 015

ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტი
საიტზე გადასვლაქ. ქუთაისი, ახალგაზრდობის გამზირი 5/7
საკონტაქტო ნომერი:
+995 577 477 197

საქართველოს ეროვნული უნივერსიტეტი
საიტზე გადასვლაქ. თბილისი, წინანდლის ქუჩა 9
საკონტაქტო ნომერი:
+995 32 900 000

გრიგოლ რობაქიძის სახელობის უნივერსიტეტი
საიტზე გადასვლაქ. თბილისი, ირინა ენუქიძის 3
საკონტაქტო ნომერი:
+995 32 238 44 06

კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი
საიტზე გადასვლაქ. თბილისი, ჩარგლის ქ. 73
საკონტაქტო ნომერი:
+995 32 022 115

საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის უნივერსიტეტი
საიტზე გადასვლაქ. თბილისი, ი. ჭავჭავაძის გამზ. 25
საკონტაქტო ნომერი:
+995 32 25 36 77

ბრიტანული სასწავლო უნივერსიტეტი საქართველოში
საიტზე გადასვლათბილისი, ვეფხისტყაოსნის ქ. 92
საკონტაქტო ნომერი:
+995 032 200 12 44